Once you’ve seen it you can’t unsee it

 

Hur presenterar företag sig själva på sina siter idag?

Oftast med vad de är bra på, vi är experter på…… Vi är ledande inom….

Vi vi vi….
Men, kunderna är ju inte där primärt för att de vill ta reda på om företaget är bäst i världen, de är där för att de har ett problem, upplevt eller verkligt, som de vill ha en lösning på.

Istället för att exempelvis säga “vi är experter på betallösningar för ehandel” kanske man skulle välkomna kunderna med en fråga istället och därmed visa att man är intresserad av kunden och dennes problem?

“Driver du en ehandel? Spännande!”

“Funderar du också på betallösningar för din ehandel?”

“Då förstår vi dig, vi funderar nämligen på samma sak.”

“Faktum är att dina (och våra) funderingar kring betallösningar är anledningen till att vårt företag finns till.”

“Klicka här om du vill veta vad vi har kommit fram till än så länge!”

DET är en CTA jag skulle klicka på alla dagar i veckan om jag behövde lösa mitt behov av en betallösning till min ehandel.

Det känns som ett schysst företag, de förstår mina problem, de har tydligen funderat på samma saker som mig (connection) och de verkar var genuina och trevliga.

När du väl har insett att kommunikation och dialog kräver två parter (annars är det en monolog) och att kunna “connecta” med kunden är livsviktigt för att bygga ett förtroende och en relation mellan företaget och kunden kan du inte gå tillbaka till det gamla synsättet igen.

Once you’ve seen it you can’t unsee it.

Klicka här om du vill kommentera inlägget (inlägget öppnas i en ny flik)

2018-07-02T14:09:53+02:00 juli 2nd, 2018|Content|0 Comments

Leave A Comment